V prípade záujmu alebo otázok
✅ Rozvíjanie kľúčových kompetencií detí: myslenie, tvorivosť, spolupráca, starostlivosť o druhých, komunikácia.
✅ Skupinové aktivity & rozvoj zmyslu pre komunitu.
✅ Výchovno-vzdelávací charakter.
✅ Trvanie jedného stretnutia: od 45 do 90 minút.
👶
Filozofia pre deti, označovaná aj skratkou P4C (z angličtiny: Philosophy for Children), je vo vyspelom svete jedným z najobľúbenejších a najefektívnejších nástrojov rozvoja detí a mladých ľudí prostriedkami filozofie.
Workshopy pre deti majú podobnú štruktúru ako filozofické workshopy pre komunity, avšak spôsob komunikácie a voľba tém je prispôsobená konkrétnej vekovej skupine.
Ak sa s deťmi filozoficky pracuje už na základných školách, ponesú si so sebou do života výbavu, ktorú budú potrebovať nielen vo svojom osobnom a pracovnom živote, ale aj pri rozvoji demokratickej spoločnosti a kultúry.
Schopnosť racionálne premýšľať (s ohľadom na vek dieťaťa), všímať si názory iných detí, spolupracovať s nimi pri rozvíjaní myšlienok, ako aj rozvíjanie tvorivých schopností sú zručnosti využiteľné počas celého života.
V čase, kedy trh práce zásadne transformuje vplyv umelej inteligencie, sa navyše tieto kompetencie čoraz častejšie uvádzajú ako kľúčové pre ľudský život a prácu v budúcnosti.
👶
👉 chcem vedieť viac 👈
Pri realizácii workshopov filozofie pre deti odporúčame osobný kontakt s filozofickým facilitátorom.
Skúsenosti ukazujú, že deti a mladí ľudia vo veku od asi 4 do 18 rokov tieto aktivity mimoriadne obľubujú, zvlášť keď sú zaradené ako "prestávka" od štandardného výchovnovzdelávacieho procesu, v ktorom zvyčajne na takýto typ činností neostáva priestor.
Deti "filozofujú" nesmierne radi a tým, že ich myseľ ešte nie je ovplyvnená štruktúrami myslenia dospelého človeka, dokážu si tento proces veľmi užiť. Keďže tiež omnoho menej než dospelí premýšľajú nad tým, ako ich budú vnímať iní, sú deti zároveň otvorenejšie a častokrát odvážnejšie.
Preto je filozofia pre deti obohacujúca nielen pre ne, ale aj pre dospelého facilitátora, ktorý ani v tomto prípade nevystupuje z pozície autority či učiteľa, ale sprievodcu procesom filozofickej aktivity zvedavých detí.
Filozofia pre deti sa vo svete osvedčila ako skvelý doplnok formálneho aj neformálneho vzdelávania nielen počas vyučovacích hodín, ak na to riaditeľ(ka) školy poskytne priestor, ale aj v prostredí školských klubov detí, centier voľného času a iných inštitúcií formálneho i neformálneho vzdelávania. Najlepšie výsledky sa dosahujú pri pravidelných workshopoch s deťmi.